اکسس پوینت های یونیفای

اکسس پوینت های یونیفای

جهت صرفه جویی در وقت، چنانچه پارت نامبر دستگاه مورد نیاز خود را می دانید با کارشناسان فروش اَمُرداد ارتباط تماس بگیرید و یا مشخصات دستگاه  مورد نیاز خود را بر روی واتساپ شماره 09026780680 ارسال فرمایید تا در اسرع وقت، قیمت و موجودی کالا اعلام گردد.

 

اکسس پوینت های یونیفای

یونیفای یک سیستم ارتباط بی سیم انقلابی می باشد که عملکرد در مقیاس بزرگ، گسترش نامحدود شبکه و کنترل کننده مرکزی را در کنار هم ارائه می دهد. تجهیزات وایرلس یو بی ان تی که که از استانداردac 802.11 پشتیبانی می کند، دارای آنتن هایی دوآل می باشند. این اکسس پوینت ها دارای طراحی صنعتی بهبود یافته است و با استفاده از قطعات موجود در بسته بندی کالا به آسانی قابل نصب می باشند.

برای کانفیگ و راه اندازی تجهیزات وایرلس UBNT روش های گوناگونی وجود دارد که تمامی این روش ها بسیار ساده می باشد. برای این کار می توات از هر مرورگر استانداردی استفاده کرد و یا از اپلیکیشن موبایل Unifi که برای هر دو نسخه android  و iOS موجود می باشد، استفاده کرد. اما برای مجموعه هایی با تعداد زیاد اکسس پوینت های یونیفای که به عملکرد بسیار بالا و تاخیر کم نیاز دارند، بهتر است که از نرم افزار اختصاصی تجهیزات UBNT به اسم Unifi Controller استفاده کرد. از آنجا که استفاده از نرم افزار اختصاصی UBNT نیاز به دانش خاصی ندارد و جهت راه اندازی سریع و مدیریت شبکه Wi-Fi بسیار مناسب است، می تواند بهترین گزینه باشد. نقشه ارتباط رادیویی، عملکرد، نمایش آنلاین عملکرد کاربران، تشخیص خودکار اکسس پوینت های یونیفای و گزینه های پیشرفته امنیتی  موارد مهمی هستند که در نرم افزار اختصاصی Unifi Controller می توان به آن ها دست یافت.

افزایش پوشش دهی با اکسس پوینت یونیفای

با استفاده از نرم افزار Unifi Controller، ادمین های شبکه می توانند سایت های گوناگونی را به سادگی مدیریت کنند. در شکل زیر می توان نمونه ای از یک شبکه گسترده که با اکسس پوینت های یوبی ان تی تجهیز شده است و در مکان های گوناگون قرار دارد را مشاهده کرد.

اکسس پوینت یو بی ان تی

برای ترسیم شبکه ها، مدیریت سریع ترافیک سیستم و افزایش اکسس پوینت های Ubnt نرم افزار Unifi Controller بهترین گزینه می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده می توان از نقشه RF جهت نظارت و تجزیه و تحلیل فرکانس های رادیویی، مکان یابی مطلوب و پیکر بندی و عیب یابی استفاده کرد.

اکسس پوینت یونیفای

در اکسس پوینت های یونیفای قابلیتی به اسم Wireless Uplink  وجود دارد. این قابلیت این امکان را فراهم می سازد که هر اکسس پوینت یونیفای با چهار اکسس پوینت بعد از خودش به صورت وایرلس ارتباط برقرار کند. این به این معناست که با اتصال کابل شبکه به یک اکسس پوینت دیگر نیاز نیست اکسس پوینت های دیگر را به صورت اتصال کابل شبکه، وارد شبکه کنیم. تنها کافی است ولتاژ مورد نیاز دستگاه را تامین کنیم و اکسس پوینت های گوناگون را به صورت وایرلس به یکدیگر متصل کنیم. لازم به ذکر است در این روش تمامی ارسال ها و دریافت ها آنلاین می باشد.

قابلیت دیگر اکسس پوینت های یونیفای راه اندازی سرویس هایی برای مهمان ها می باشد. برای کنترل حجم اینترنت مصرف شده، مدت زمان استفاده ازشبکه و احراز هویت و کنترل میزان آپلود و دانلود می توان از این ویژگی استفاده کرد. با استفاده از یک Unifi Controller که در Cloud قرار دارد، می توان سایت های گوناگونی را کنترل کرد و یا محدودیت هایی را اعمال کرد.

همانطور که قبلا هم ذکر شد، یکی از راه های کنترل و مانیتور اکسس پوینت های یونیفای استفاده از اپلیکیشن اختصاصی این تجهیزات می باشد.

بررسی سخت افزار اکسس پوینت های یونیفای

نصب آسان و طراحی زیبای محصولات یو بی ان تی از مواردی است که در ارتباط با ویژگی های ظاهری اکسس پوینت های یو بی ان تی باید در نظر گرفت. وجود LED  های گوناگون با رنگ های مختلف که هر کدام معنای خاص خود را دارند از دیگر ویژگی های این اکسس پوینت ها می باشد. طراحی اکسس پوینت ها جهت استفاده در هر دو محیط داخلی و خارجی از موارد مهم می باشد. به عنوان مثال اکسس پوینت Unifi AC Pro دارای پوشش ضد آب می باشد که می توان از آن در محیط باز نیز استفاده کرد. اکثریت قریب به اتفاق اکسس پوینت های یو بی ان تی PoE ساپورت می باشند. به منظور روش کردن تجهیزات PoE یو بی ان تی، می توان از سوییچ های PoE این کمپانی استفاده کرد که دارای 8، 16، 24 و 48 پورت می باشند. این سوییچ ها اکتیو PoE می باشند. این سوییچ ها از استاندارد IEEE 802.3 af PoE و IEEE802.3 at PoE Plus پیروی می کنند. اکسس پوینت هایی مثل Unifi AC EDU, In-Wall, In-Wall Pro و اکسس پوینت های Pro  با استاندارد IEEE 802.3 at PoE Plus سازگار هستند، اما در این میان می توان برای Unifi AC Pro AP از استاندارد IEEE 802.3 af PoE نیز استفاده کرد.

مقایسه اکسس پوینت های Unifi

در جدول زیر شاهد مقایسه  مختصر اکسس پوینت های یو بی ان تی هستیم. این مقایسه شامل محیط نصب، فرکانس، سرعت انتقال داده، پورت های شبکه و موارد دیگری هست.

اکسس پوینت یو بی ان تی

UAP-AC-IW

این اکسس پوینت دیواری قابلیت این را دارد که با دریافت یک کابل شبکه، آن را به یک ارتباط بی سیم دو بانده که از استاندارد 802.11AC پشتیبانی می کند، تبدیل کند. بر روی این دستگاه دو پورت گیگ اترنت وجود دارد که یکی از آن دو خروجی PoE با استاندارد  802.3af می باشد. این اکسس پوینت دیواری به طور همزمان از تکنولوژی دوآل باند و  2×2 MIMO پشتیبانی می کند. این کالا در بسته بندی های تک عددی و پنج عددی موجود می باشد.

UAP-AC-IW-PRO

این اکسس پوینت تمامی امکانات اکسس پوینت مدل ساده خد را ارائه می دهد. مواردی که ارتقا یافته است تکنولوژِی 3×3 MIMO می باشد. علاوه بر این نرخ ارتباط رادیویی در این دستگاه 50 درصد افزایش پیدا کرده است. این کالا نیز در بسته بندی های تک و پنج عددی موجود می باشد.

UAP-AC-LITE

ابعاد کوچک دستگاه در کنار قیمت بسیار مقرون به صرفه از ویژگی های مهم این اکسس پوینت یو بی ان تی می باشد. این دستگاه به طور کلی 25 درصد از اکسس پوینت های یو بی ان تی کوچک تر می باشد. UAP AC LITE هم به طور همزمان از تکنولوژی دوآل باند و 2×2 MIMO پشتیبانی می کند. این کالا در بسته بندی های  تک و پنج عددی وجود دارد.

اکسس پوینت یو بی ان تی

UAP-AC-LR

ایده آل ترین گزینه برای مکان های بزرگ که افراد در فاصله دوری از اکسس پوینت قرار دارند. این اکسس پوینت منحصر به فرد در هر دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز ارسال و دریافت داده را انجام می دهد. در باند فرکانسی 2.4 از تکنولوژی دو آل در کنار 3×3 MIMO استفاده می کند. همچنین در فرکانس 5 گیگاهرتز از تکنولوژی دوآل و 2×2 MIMO استفاده می شود. طراحی نوآورانه آنتن های این اکسس پوینت یو بی ان تی امکان سیگنال دهی به نقاط دور دست را ممکن می سازد. این کالا نیز در بسته بندی های تک و پنج عددی موجود می باشد.

اکسس پوینت یو بی ان تی

UAP-AC-PRO

این اکسس پوینت یونیفای قابلیت استفاده در هر دو محیط این دور و اوت دور را دارا می باشد. همچنین مناسب مجموعه هایی با تعداد نفرات بالا می باشد که می خواهند از حداکثر توان دستگاه استفاده کنند. بر روی این دستگاه دو عدد پورت لن وجود دارد. این اکسس پوینت از تکنولوژی دوآل باند و 3×3 MIMO استفاده می کند. هکانطور که در مطالب پیشین ذکر شد این اکسس پوینت با هر دو استاندارد 802.3af PoE و 802.3at PoE Plus پشتیبانی می کند. این کالا در بسته بندی تک و پنج عددی موجود می باشد.

اکسس پوینت یو بی ان تی

UAP-AC-EDU

این اکسس پوینت مناسب محیط های بزگ مثل دانشگاه ها و کارخانجات می باشد که نفرات متعدد و متفاوتی در زمان های گوناگون به دستگاه متصل می شوند. این اکسس پوینت از تکنولوژی دوآل باند و 3×3 MIMO استفاده می کند. این اکسس پوینت یوبی ان تی از استاندارد 802.3at PoE Plus پشتیبانی می کند. این کالا در بسته بندی های تک و چهار عددی موجود می باشد.

لازم به ذکر است در بسته بندی های 4 و 5 عدد آداپتور PoE وجود ندارد و در صورت خریداری باید از سوییچ های PoE استاندارد به منظور روشن کردن دستگاه استفاده کرد.

در جدول های زیر، مشخصات فنی و ظاهری اکسس پوینت های یو بی ان تی ذکر شده است.

اکسس پوینت یوبی ان تی
اکسس پوینت یوبی ان تی
اکسس پوینت یوبی ان تی
اکسس پوینت یوبی ان تی
اکسس پوینت یوبی ان تی
اکسس پوینت یوبی ان تی
ارتباط نقطه به نقطه


آخرین مقالات

اکسس پوینت های یونیفای

اکسس پوینت های یونیفای

رادیو وایرلس SXTsq 5 High Power

رادیو وایرلس SXTsq 5 High Power

روتر RB1100AHx4 میکروتیک

روتر RB1100AHx4 میکروتیک


دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها

اکسس پوینت های یونیفای

اکسس پوینت های یونیفای

رادیو وایرلس SXTsq 5 High Power

رادیو وایرلس SXTsq 5 High Power

روتر RB1100AHx4 میکروتیک

روتر RB1100AHx4 میکروتیک