ویپ

ویپ که کوتاه شده عبارت Voice Over Internet Protocol می باشد، سیستم تلفنی نسبتا جدیدی می باشد که میزان استفاده از آن در سالهای اخیر به شدت گسترش یافته است.دلیل این امر ویژگی های منحصر به فردی است که سیتم تلفنی ویپ به کاربران اراِئه می دهد. برای داشتن یک سیستم تلفنی ویپ نیازمند سرور ویپ و تلفن هستیم. این تلفن ها باید تحت شبکه باشند که به آن ها آی پی فون  یا IP Phone  گفته می شود. همچنین می توان از سافت فون نیز استفاده کرد، در واقع بر روی گوشی های تلفن همراه و یا کامپیوتر ها قابل نصب هستند. در اکثریت مواقع کاربران در استفاده از سافت فون ها ناراضی بوده اند.

تلفن تحت شبکه ویپ
در سیستم های تلفنی ویپ می توان هم از اپلیکیشن تلفن استفاده کرد و هم تلفن فیزیکی

تلفن تحت شبکه

در انتخاب آی پی فون ها یا تلفن های تحت شبکه در یک سیستم تلفنی ویپ باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. یکی از این موارد تعداد خطوط داخلی است که به هر کاربر در یک مجموعه اختصاص می دهیم. تلفن تحت شبکه ای که می توان روی آن 6 خط داخلی تعریف کرد از تلفن تحت شبکه ای که تنها یک خط داخلی دارد بسیار گران تر است. مورد بعدی وجود پورت گیگ بر روی تلفن های تحت شبکه است. برخی از تلفن های تحت شبکه پورت گیگ اترنت را ساپورت می کنند و برخی خیر، پس در انتخاب آی پی فون این مورد هم باید در نظر گرفته شود.

تلفن تحت شبکه- شرکت امرداد راتباط
تلفن های تحت شبکه بر اساس معیار های ظاهری هم تفاوت های گوناگونی دارند.

یکی از مواردی که در محیط های کاری شاهد آن هستیم، وجود شمار زیادی سیم بر روی میز کاربران می باشد. برای کاهش این مشکل می توانیم از تلفن های تحت شبکه  PoE ساپورت استفاده کنیم. این گونه از تلفن ها نیاز به آداپتور ندارند و ولتاژ مصرفی می تواند از طریق کابل شبکه تامین شود.

وجود یا عدم وجود صفحه نمایش در IP Phone ها و یا صفحه نمایش رنگی از دیگر مواردی است که در انتخاب یک تلفن تحت شبکه می توان در نظر گرفت. بسیاری از تلفن های تحت شبکه مدیریتی دارای خطوط داخلی زیاد و همچنین صفحه نمایش رنگی می باشد.

ویپ سیستم تلفنی تحت شبکه
تلفن های تحت شبکه با ال سی دی بزرگ معمولا در بخش های مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در محل هایی مثل انبار های بزرگ و یا کارخانه ها تلفن های بی سیم بسیار کارآمد هستند. در این مورد تلفن تحت شبکه وایرلس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشد.

تلفن تحت شبکه بی سیم
تلفن های تحت شبکه بی سیم برای محیط های بزرگ مثل انبارها مناسب می باشند.

موارد ذکر شده در بالا چند مورد ساده از موارد بسیار گوناگونی بود که می توان برای انتخاب یک تلفن تحت شبکه در نظر گرفت. تمامی موارد بالا بدون در نظر گرفتن نوع برند تلفن تحت شبکه بود. در حالی که این امر خود یک مسئله بسیار مهم است. تعداد زیاد کالاهای بازگشتی به بخش گارانتی در برخی برند ها یک دلیل منطقی برای انتخاب هوشمندانه برند تلفن تحت شبکه می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلفن های تحت شبکه، قیمت به روز و موجودی کالا با کارشناسان امرداد ارتباط تماس بگیرید. همچنین در این صفحه می توانید انواع مختلف آی پی فون و تجهیزات مرتبط را مشاهده کنید.