یو بی ان تی

یو بی ان تی

یو بی ان تی

یو بی ان تی شرکتی امریکایی می باشد که در سال 2003 در کالیفرنیا پایه گذازی شده است. یوبی ان تی تولید کننده تجهیزات شبکه بی سیم و کابلی جهت استفاده در خانه ها، اداره ها و کارخانه ها می باشد. اولین خط تولید یو بی ان تی کارت های وایرلس mini-PCI را تولید می کرد. کارت های وایرلس XR یا Xtreme Range از استاندارد و باند فرکانسی IEEE 802.11 طبعیت نمی کرد. این امر سبب کاهش شلوغی فرکانسی در باند 5.8 و 2.4 گیگاهرتز می شد.

در آگوست سال 2007 گروهی از مهندسین ایتالیایی یک رکورد برای لینک وایرلس پوینت تو پوینت ثبت کردند. آن ها در فرکانس 5.8 گیگاهرتز از دو عدد کارت وایرلس XR5 و آنتن 35dBi استفاده کردند. آن ها موفق شدند دو نقطه به فاصله 304 کیلومتر را از طریق امواج رادیویی به هم متصل کنند. نرخ داده در این ارتباط بی سیم که توسط تجهیزات وایرلس یو بی ان تی انجام شده در حدود 3 تا 4 Mbit/s بوده است.

در همان سال ها یوبیکیوتی یک روتر اکسس پوینت جهت مصارف خانگی تولید کرد که نام آن AmpliFi بود.

یو بی ان تی

یو بی ان تی محصولات خود را در دسته بندی های گوناگون تولید می کند که می توان به UniFi، AmplFi، EdgeMax، AirMax، UISP،AirFiber، GigaBeam و UFiber اشاره کرد. متداول ترین محصول یو بی ان تی UniFi می باشد که تمرکز آن بر روی محصولات بی سیم و کابلی جهت مصارف خانگی می باشد. EdgeMax بر روی محصولات کابلی تمرکز دارد که فقط شامل روتر ها و سوییچ ها می شود. UISP که در سال 2020 پرده برداری شد، شامل رنج متفاوتی از محصولات می باشد که در ISP بسیار پر کاربرد است. محصولات AirMax یو بی ان تی به طور خاص بر روی ارتباطات نقطه به نقطه تمرکز دارد. محصولاتی که در دسته AirFiber , UFiber قرار می گیرند نیز، مناسب شرکت های ISP می باشد.

یو بی ان تی

نرم افزار محصولات یوبی ان تی UniFi Controller می باشد. این پکیج نرم افزاری قابلیت ران شدن بر روی سخت افزار های خاصی را دارا می باشد. همچنین می توان از این نرم افزار بر روی Linux، Mac و Windows استفاده کرد. توسط این نرم افزار می توان تمامی تجهیزات یو بی ان تی داخل شبکه را که شامل اکسس پوینت ها، دوربین های تحت شبکه یو بی ان تی، سوییچ ها و روتر ها را کنترل کرد.

تجهیزات یو بی ان تی بدون باگ هم نبوده اند و یکی از مشکلات امنیتی در سال 2013 پدیدار شد. آن زمان این امکان فراهم بود که بدون گذاشتن ردپایی، فایل کانفیگ تجهیزات شبکه یو بی ان تی را از روی آن ها برداشت، که این فایل شامل پسورد ها هم می شد. این مشکل در حال حاضر به طور کامل رفع شده است.

امرداد ارتباط در فضای مجازی

اشتراک این مطلب

تهران-خیابان کریمخان زند-خیابان آبان جنوبی- خیابان سپند-پلاک58/1
021-91007970
09026780680